Thursday, January 5, 2012

Wanita Hampir Mati Akibat Suntik Punggung Dengan Simen... (",)

Salam...

Seorang pondan yang berlagak sebagai ‘doktor’ dituduh menyuntik campuran simen, minyak, pengedap tayar dan gam ke dalam punggung seorang wanita. Wanita itu dipercayai turut membuat suntikan kosmetik ke atas dirinya sendiri.

Oneal Morris 30, ditahan setelah wanita itu hampir mati selepas bahan kimia berbahaya merebak ke seluruh tubuhnya. Dia dikatakan telah membayar 450 pound (RM2250) kepada Morris untuk memejalkan punggungnya pada Mei tahun lalu.

Morris, seorang lelaki yang menjalani hidup seperti seorang wanita, menghadapi tuduhan mengamal perubatan tanpa lesen. Dia dituduh menjalankan kegiatan itu di rumahnya sendiri. Tidak lama selepas itu, pesakitnya mula mengalami simptom radang paru-paru dan berbekas warna merah di punggungnya.

Menurut polis, Morris yang berasal dari Florida, Amerika Syarikat telah menyuntik wanita itu untuk mendapatkan tubuh ‘ghetto booty’ perkataan yang digunakan untuk punggung yang menarik dan besar. Menurut polis, Morris mungkin seorang daripada anggota rangkaian haram yang dikenali sebagan ‘doktor punggung’ yang menawarkan khimat memejalkan punggung di ‘pesta pam’ di AS sejak beberapa tahun.

Morris, yang juga mempunyai punggung yang pejal, seperti dilihat di gambar polis, ditahan dan didakwa mengamalkan perubatan tanpa lesen dan menyebabkan kecederaan.

P/s: Ni la jadinya kalau nak cantik cepat...