Tuesday, December 27, 2011

Apa penyebab kematian ketika melakukan hubungan SEKS?


 Ini hanyalah Ilmu. setiap yang terjadi mesti ada sebabnya. So. entry ni membincangkan kenapa kematian boleh terjadi saat melakukan hubungan seks.

Penyebab Mati Saat melakukan seks - Kematian boleh datang bila-bila masa, tak terkecuali saat berada di puncak kenikmatan hubungan seksual. Beberapa kes kematian mendadak menimpa banyak orang saat menjalankan aktiviti seksual tertentu yang sebahagian besar akibat serangan jantung.
 

Orgasme seksual yang terjadi lewat intercourse (sanggama) mahupun melancap boleh meningkatkan denyut jantung dan tekanan darah. Bagi yang punya masalah dengan hipertensi mahupun lemah jantung, keadaan ini boleh menyebabkan kematian mendadak atau sudden death.
ilustrasiRaja terkini Bangsa Hun di Eropah, Atilla tercatat dalam sejarah sebagai bukti kedahsyatan orgasme yang mematikan. Raja yang bahkan sangat ditakuti Bangsa Rom ini tewas pada abad ke-5, bukan dalam peperangan melainkan saat berhubungan seks dengan permaisurinya.
 

Tokoh moden yang juga meninggal akibat serangan jantung saat berhubungan seks adalah bekas naib presiden Amerika Syarikat, Nelson Rockefeller. Tokoh lain yang senasib antara lain Jack McConaughey (ayah kandung pelakon Matthew McConaughey) dan bekas presiden Perancis Felix Faure.
 

Kematian mendadak ketika melakukan aktiviti seksual juga banyak disebabkan kerana tercekik. Kes ini umumnya menimpa pesakit autoerotic asphyxiation, yakni penyimpangan seks yang membuat seseorang hanya boleh mencapai orgasme ketika saluran nafas disumbat misalnya dengan mengikat leher.
Penyimpangan seperti ini jugalah yang menewaskan pelakon kenamaan David Carradine secara tragis di sebuah hotel di Thailand pada Jun 2009. Karena tak ada tanda-tanda penganiayaan, diduga kuat David tewas saat melakukan masturbasi di bilik mandi dengan melilitkan tali leher di lehernya.
 

Selain David, penyimpangan ini nampaknya juga dialami vokalis kumpulan band INXS, Michael Hutchence yang ditemui mati dalam keadaan tanpa pakaian dan leher tercekik tali pinggang tahun 1997. Dugaan penyimpangan seks disampaikan oleh aweknynya saat itu, Paula Yates walaupun polis lebih fokus pada dugaan overdosis ubat terlarang.
Meski serangan jantung dan penyimpangan seks adalah penyebab paling umum kematian mendadak saat berhubungan seks, sebenarnya ada pelbagai kemungkinan penyebab lain.
Dikutip dari Newsofap berikut ini beberapa penyebab seseorang tewas saat berhubugan seks.
 

1. Keracunan gas beracunGas karbon monoksida (CO) merupakan racun mematikan yang dihasilkan oleh asap dari ekzoz kereta. Bagi pasangan yang gemar melakukan hubungan seks di dalam kereta, gas ini menjadi ancaman terutamanya jika membiarkan enjin kereta menyala di bilik tertutup.
 

Salah satu korbannya adalah Jose Agustino Noha, pegawai bilik jenazah di Amerika yang ditemui mati lemas dalam keadaan tanpa pakaian bersama pasangannya. Bukan lemas kerana keletihan, kedua-duanya keracunan gas CO saat bercinta di dalam kereta jenazah yang diletakkan dalam keadaan mesin menyala.
 

2. SEks ganas BDSMBDSM atau seksaan seks  merupakan bentuk fantasi seksual yang melibatkan penyeksaan dalam berhubungan seks. Beberapa orang hanya boleh merasa puas dengan melihat pasangannya diikat dan diseksa, sebahagian lagi justru menikmati ketika tubuhnya dibelasah atau dicurah lilin panas.
Kirsten Taylor, gadis 29 tahun asal Pennsylvania tewas di tangan suaminya Toby akibat fantasi brutal seperti ini. Toby menyepit kedua puting Kirsten dengan kawat, lalu mengalirinya dengan elektrik bertegangan tinggi. Toby akhirnya dipenjara dengan tuduhan pembunuhan yang sengaja.


3. Mabuk alkoholDi bawah pengaruh alkohol, segala sesuatu yang boleh terjadi di luar kawalan kesedaran. Bagi sebahagian orang, ghairah seks boleh meningkat hingga level yang tak tertahankan ketika sedang mabuk minuman keras.
 

Sepasang kekasih di Namibia yang kebetulan sedang mabuk berat ini misalnya, nekad berhubungan seks di tengah jalan tanpa menyedari ada lori besar yang akan melintas. Kedua-duanya terlindas dan tewas seketika, sementara sang pemandu lori didakwa kurang berhati-hati dalam memandu.
4. ghairah yang tinggiBeberapa orang dilahirkan dengan libido atau gairah seks yang menggebu-gebu, sehingga tidak mudah berpuas hati oleh pasangannya. Keadaan seperti ini disebut hiperseks dan kadang-kadang menghadirkan masalah tersendiri dalam kehidupan seksual seseorang.
 

Robert Ashitey misalnya, lelaki 30 tahun asal Ghana ini tak perlu dipenjara jika seandainya mampu mengawal libidonya. Suatu ketika ia mengajak sang isteri untuk bercinta dengan hebatnya, sampai-sampai tak menyedari bahawa wanita yang memang sudah berusia 75 tahun tersebut akhirnya mati kelelahan.
 

5. Variasi ekstremUntuk mengatasi kejemuan, sah-sah saja pasangan suami isteri melakukan hubungan seks di tempat-tempat yang tidak lazim seperti di toilet atau bahkan di dalam lif. Namun tempat-tempat berisiko tinggi tentu harus dielakkan, seperti di atap rumah pada pagi hari yang sudah pasti licin kerana berembun.
Sepasang lelaki dan wanita di South Carolina, Amerika nampaknya kurang mengambil kira risiko tersebut hingga akhirnya ditemui mati terjatuh oleh seorang pemandu teksi yang melintas. Kedua-duanya dalam keadaan tanpa pakaian, sementara baju dan seluarnya berada di atas bumbung rumah yang tingginya sekitar 15 meter.
 

6. Bercinta dengan haiwanZoofilia merupakan bentuk penyimpangan seks yang membuat seseorang terangsang untuk bersetubuh dengan binatang. Kerana reka bentuk alat kelamin pada masing-masing spesies tidak selalu sesuai, bentuk penyimpangan seks ini juga boleh menyebabkan seseorang meregang nyawa.
 

Seorang lelaki di Washington tewas akibat pendarahan dalam di usus, sementara hasil visum menunjukkan anusnya koyak akibat disetubuhi kuda peliharaannya. Siasatan pihak berwajib mengungkap lelaki itu memang kecanduan film dewasa, khususnya yang mempertontonkan hubungan seks dengan manusia dengan binatang.[Forumkami.net]

No comments:

Post a Comment