Tuesday, December 27, 2011

(kreatif)Seni Menembak BMW,[pic+video}


salam, dan selamat tengahari kepada pembaca blog CT


Memang betul apa yang mereka cakap, senjata benar - benar tidak membunuh orang, melainkan boleh digunakan untuk membuat karya seni yang menakjubkan.

Tarikh 21 Mei, The Russian City Of Perm akan menjadi tuan rumah pameran penting seni Ukraine moden, yang disebut YAKSCHO. Ini bertujuan untuk menunjukkan situasi di negara ini: penghasilan ekonomi yang tidak stabil, penuh konflik, janji, harapan dan kekecewaan, semburan dari protes dan tenaga kreatif.

Salah satu yang paling menarik yang dipaparkan YAKSCHO adalah seni menembak BMW. Sekumpulan penembak tempatan diminta oleh Museum of Modern Art, di Perm, untuk mengambil bahagian dalam sebuah sesi pelik, tapi menyeronokkan. Peserta diberi BMW X5 untuk ditembak, namun pada akhirnya mereka seronok untuk mengosongkan kelonsong peluru mereka kepada model kereta yang lebih lama.
Volodymyr Kuznetzov, orang yang menjadi tulang belakang bagi projek seni ini, menghias kereta dengan bunga dan pelbagai lagi bahan lain yang ditanda dengan huruf x silang, tapi para penembak tidak boleh nak ikut pola yang di buanya, tapi dia gembira dengan hasil yang dia dapat. Seni menembak BmW itu akan dipamerkan apabila pameran tersebut dibuka.

























sumber:aku

No comments:

Post a Comment